Dag 17: Albergaria-A-Nova - São João da Madeira - Reisverslag uit São João da Madeira, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 17: Albergaria-A-Nova - São João da Madeira - Reisverslag uit São João da Madeira, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 17: Albergaria-A-Nova - São João da Madeira

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 Oktober 2021 | Portugal, São João da Madeira

Vanmorgen om 7.15 opgestaan na een slechte nacht. Ik lag in het bovenste bed en dat is altijd nadelig. Je moet er in klimmen als een aap, het is er warmer en als je er s’nachts uit moet om naar de wc te gaan ben je wel effe bezig.
Carlos lag onder me en lag de hele nacht te snurken als zo’n speenvarkentje, zelfs met mijn doofheid kon ik niet in slaap komen. Omdat op de één of andere wijze de IPhone steeds uitviel, midden in de nacht maar een update gedaan naar versie 15 in de hoop dat het probleem verholpen is. Het lijkt er vooralsnog wel op.

Om 7 uur deed Carlos t licht aan, dus verder slapen was onmogelijk. Maar met twee man tegelijk in een klein kamertje de rugzak pakken is onmogelijk. Toch slaagde ik er om 7.15 er in om binnen no-time de zaak in orde te hebben.

De hele dag liepen we elk afzonderlijk, maar haalde elkaar elke keer weer in als één van ons pauze hield. Het was een lange, zware, saaie route. Je kunt merken dat je in de voorsteden en de industriegebieden van de grote stad komt. Na 22 km afscheid genomen van Carlos. Omdat hij geen hostel kon vinden gaat hij verder met de bus naar Porto.

Rustig de laatste 10 km naar het pension afgelegd. Kamertje voor mij alleen, zodat ik vannacht in ieder geval van niemand last heb. Ontbijtje zit er morgen bij.

In het pension kom ik, net als ik om 19 uur een hapje wil gaan eten, Otu weer tegen. Hij blijkt geen Portugees maar ook een Spanjaard, uit Barcelona, en hij spreekt wel goed Engels. Afgesproken dat we om 20 uur met z’n tweeën een hapje gaan eten.

Het diner bestond dit keer uit Febras Grelhadas, gegrillde steak met patat, rijst en salade. Om een en ander weg te spoelen hadden we een flesje Vinho Tinto erbij. Een koffietje toe. De avond is weer voorbij, welterusten en tot morgen, de laatste etappe tot Porto.

• 04 Oktober 2021 - 22:49

Veronica Reyns:

hoi Erik, wat een belevenissen, sterkte morgen met de laatste etappe, Blijf je nog even in Porto om er al het moois te bekijken? wij zullen de verhalen en de diner beschrijvingen wel gaan missen! goede reis terug. WJ en V

• 04 Oktober 2021 - 22:52

Tiny:

Hoi Erik heel veel sterkte met je laatste etappe.
    Het ga je goed. Wat hebben we genoten van je verslagen ben benieuwd naar je laatste beleving en verslag. :)

• 05 Oktober 2021 - 09:12

Joke :

Hoi Erik, jammer dat het alweer de laatste etappe is. Geniet er nog van en Porto is ook mooi om te bekijken. Ik hoor graag je tips als ik deze route volgend jaar ga lopen. Nog veel plezier en een goede reis naar huis.

• 05 Oktober 2021 - 10:24

Ada:

Hoi Erik, wat genieten we van je reis.
    Maar het einddoel is in zicht
    Porto is een geweldig mooie stad, daar ga je zeker van genieten.
    Het was voor ons ook een onbekende route, maar hebben veel genoten van al het moois.
    Wandel vandaag met de gedachte , nu is het bijna voorbij.
    Hartelijke groet Ada en Henk

• 05 Oktober 2021 - 14:45

Lies Schilp:

Nog heel even dan kun je weer lekker naast je meissie liggen. Je ontmoet wel de halve wereld he met dit soorten wandeltochten, leuk hoor. Nou laatste stukje nog, en dan weer lekker terug naar een regenachtig Nederland, ach heeft ook wel wat ;) succes met de laatste etappe en tot maandag. :)

• 05 Oktober 2021 - 14:47

Lies Schilp:

Hoi Erik, nog even dan kun je weer heerlijk naast je meissie slapen. :) Je ontmoet wel de halve wereld he, met dit soort tochten leuk hoor. Succes met de laatste etappe en we zien je gezellig maandag weer. :)

• 05 Oktober 2021 - 14:48

Lies Schilp:

Sorry er ging iets fout met bericht plaatsen, vandaar dat je hem nu 2 x hebt.