Dag 7: Cadavedo - Piñera - Reisverslag uit Piñera, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 7: Cadavedo - Piñera - Reisverslag uit Piñera, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 7: Cadavedo - Piñera

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 September 2019 | Spanje, Piñera

Vandaag een heerlijk wandeldagje gehad. Rond kwart voor acht opgestaan, rustig de rugzak ingepakt en na een gratis ontbijtje vertrokken. Na de uitputtingsslag van gisteren was vandaag een makkie. Één behoorlijke klim en afdaling voordat ik in het pittoreske vissersplaatsje Luarca aankwam, een wandeling van bij a drie uur. Aldaar een lekker broodje kip gegeten en een colaatje gedronken. Bij het vertrek de verkeerde kant opgestuurd, maar toen ik na 10 minuten geen pijlen meer tegenkwam wist ik dag ik fout zat. Even teruggelopen en via een andere weg toch weer op het juiste spoor beland. Daar kwam ik Louisa en Eva tegen, tuurlijk uit Duitsland, geloof dat ze een bus met Duitse meisjes hier hebben gedropt. Samen zo’n tweeënhalf uur samen opgelopen. Na een tweede en laatste grote beklimming en afdaling uiteindelijk om drie uur bij de herberg aangekomen.
De herberg zit in een oud schoolgebouw en heeft een zeer huiselijke, gezellige sfeer. En is een bankstel, er zijn boeken en creatieve materialen en er is een gitaar om muziek te maken. Gelukkig is er genoeg ruimte binnen want buiten kwam de eerste regen naar beneden.
Er is vanavond een gezamenlijke maaltijd met alle pelgrims in de herberg, maar goed ook want er is niet veel ander vertier hier. De maaltijd is verrassend goed, een kleine salade, champignonnensoep, spagetti Bolognese en caramel-banaan pudding toe. Alles vergezeld van brood, water en rode wijn. Nu nog even relaxen en dan klaarmaken om te bed te gaan. Morgen gaan weer weer volop tegenaan.

• 20 September 2019 - 21:39

V En WJ:

jij hebt natuurlijk de hele avond gitaar gespeeld!! mooie wandeling morgen en hopelijk valt de regen vannacht!
    groet Willem en V.