Dag 8: Piñera - Tapia de Casariego - Reisverslag uit Tapia de Casariego, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 8: Piñera - Tapia de Casariego - Reisverslag uit Tapia de Casariego, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 8: Piñera - Tapia de Casariego

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 September 2019 | Spanje, Tapia de Casariego

Vanmorgen na een subliem ontbijtje met verse fruitsalade en scrambled eggs om kwart over acht vertrokken. Het was nog droog en ik had goede benen.
Om kwart voor tien begon het zachtjes te motregenen dus het regenjack maar te voorschijn getoverd. Het duurde gelukkig niet zo lang, een uurtje later toen ik in Navia aankwam was het droog en kon ik een cola’tje nemen.
Daarna in één ruk doorgelopen naar Tapia de Casariego. Daar kwam ik om kwart over één aan en was ik één van de eersten. Later zou de herberg mutje vol worden, er zijn 28 bedden maar momenteel liggen er bijna 40 in de herberg. Luchtbedden, yoga-matjes, alles wordt gebruikt. T is wel erg gezellig.
Vanmiddag even samen met anderen de wasmachine en droger benut dus alkes is weer kraakhelder.
Daarna het plaatsje rondgewandeld, en wat foto’s geschoten van dit vissersplaatsje. Het is de laatste dag in Asturia, morgen gaan we Galicië in.
Op zaterdag begint het diner in de restaurants pas om acht uur, dus we gingen laat aan tafel. Maar wel super gegeten. Goedgevulde vissoep, de pan kwam op tafel en je kon wel vier keer opscheppen. Daarna een soort kruising tussen een schnitzel en cordon blue met patatas en reepjes gegrilde paprika en tot slot flan, een soort pudding. Buiten kwam de regen met bakken uit de hemel maar binnen hadden we er geen last van en toen we de laatste glazen van de vele flessen appelcider naar binnen hadden gewerkt was het droog en konden we terug naar de herberg om daar een heerlijk tukkie te gaan doen.

• 22 September 2019 - 08:57

Ronald:

Nou Erik,

Dat klinkt weer als een top dag en avond! Goed te lezen dat je het weer prima naar je zin hebt. Kijk je wel uit met bochtige bergpaadjes na al die appelcider?