Dag 9: Tapia de Casariego - Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 9: Tapia de Casariego - Ribadeo - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 9: Tapia de Casariego - Ribadeo

Blijf op de hoogte en volg Erik

22 September 2019 | Spanje, Ribadeo

Vandaag om 7.45 gaan lopen na een snel ontbijtje. Vannacht slecht geslapen vanwege de enorme drukte, dus veel lawaai.
Om 4.30 begon de gozer boven mij zo hard te schudden in z'n bed dat het leek of ik in de houten achtbaan van Walibi zat. Na twee keer bonken was het gelukkig over maar vervolgens ging hij om 6.30 met veel lawaai en zaklampgeflikker (3xwoordwaarde) al z’n spullen inpakken. Terwijl het pas om 7.30 licht wordt, wat een idioot.
Afijn ik vertrok dus, maar kwam om 10.15 al in de herberg in Ribadeo aan, maar 12,5 km verder. De volgende herberg is vanaf hier namelijk zo’n 30 km verder en de route is superzwaar, moeilijkheidsgraad 4 op de schaal van 5. Bovendien wilde ik Ribadeo, verbastering van Ribe de Eo, vertaald Kust van de Eo, bekijken. De Eo is de grensrivier tussen het rijke Asturië, met z’n Zuid-Amerika ontdekkers en Galicië, de bergstreek van arme boeren waar de tijd heeft stilgestaan.
Gevolg van deze actie was dat ik de mensen waarmee ik samenliep moest laten gaan, maar zij gingen of via een andere route, of namen een hotel of bus.
Vanavond dus ook alleen gegeten, een voedzame maaltijd, grote salade met tonijn en asperges en spagetti met omelet en garnalen, doorgespoeld met het locale Estrella Galicia. Nu op tijd te bed want morgen begint voor mij de Dam tot Dam loop. Hopenlijk behoor ik niet tot de uitvallers.

  • 23 September 2019 - 08:37

    Lies:

    He Erik , ik ben weer terug in Bennebroek dus kan weer reageren. :) wat een verhalen allemaal, jij kan bij terugkomst een boek uitgaan geven. Gaaf hoor, en wat een prachtige omgeving. Heel veel succes vandaag met deze zware tocht. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: