Dag 10: Ribadeo - Vilanova de Lourenzá - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 10: Ribadeo - Vilanova de Lourenzá - Reisverslag uit Ribadeo, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 10: Ribadeo - Vilanova de Lourenzá

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 September 2019 | Spanje, Ribadeo

Omdat de website van waarbenjijnu gisterenavond onderhoud uitvoerde konden er geen stukjes geplaatst worden. Vandaar nn pas dit verslag van gisteren.

Vanmorgen een goed ontbijt gehad, met verse sinaasappelsap. Om 7 uur de deur uit gegaan, het was nog wel donker maar ik moest toch eerst een stukje door de stad. Daarna ging het langzaam bergop en het was ook regenachtig. Van die kleine miezerige rottige spatjes. De regenjas bleek afdoende, regenbroek was niet nodig. Tot 10 uur bleef het regenen en er stond ook een stevige tegenwind. Hoewel de klimmen behoorlijk waren ging het parcours gelukkig over vlakke wegen en paden, geen kronkelige glibberige bospaadjes. Om 11 uur kwam ik pas langs het eerste café en heb daar licht doorweekt, want ook met een regenjas aan wordt je nat van het zweet, een warm broodje kaas ham gegeten, en een cola en koffie genomen om weer op temperatuur te komen. Daarna kwam er nog één redelijk steile klim en al om 13.15 kwam ik bij de herberg aan.
Ik werd in het Nederlands begroet, de Spaanse receptioniste had 27 jaar in Helmond gewoond. M’n gebruikelijke wasjes gedaan en het plaatsje rondgelopen. De grote kerk annex klooster wat hier staat is gebouwd door dezelfde architect die ook de kathedraal van Santiago heeft gebouwd. Ik was van plan de dienst bij te wonen maar omdat Anke en Carlo, een Duits stel wat ik gisteren heb ontmoet, ook net aankwamen besloot ik maar even te wachten zodat we tegen 8 uur samen met Gregor, nog een Duitser, konden eten in het enige restaurant hier.
Vanavond Arroz a la Cubaan gegeten (rijst net gebakken ei, tomatensaus en pittige worstjes) en Merluza a la Gallega (Merluza is Heek) en abrikozen en ananasplakken uit blik toe. En vanavond was het Vino Blanco uit Galicia.
Morgen een relatief eenvoudige etappe naar Abadin, maar goed ook want m’n rechtervoet hersteld maar moeilijk van de blaar onderop.

• 24 September 2019 - 08:23

Lies:

He Erik, ziet er gezellig uit, mooi he, dat je zo gauw vrienden sluit met onbekenden. :) K..... een blaar :( daar hoef je niet blij mee te wezen, en ik spreek helaas uit ervaring. :( Succes met de tocht.