Dag 12: Abadín - Vilalba - Reisverslag uit Vilalba, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 12: Abadín - Vilalba - Reisverslag uit Vilalba, Spanje van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 12: Abadín - Vilalba

Blijf op de hoogte en volg Erik

25 September 2019 | Spanje, Vilalba

Vanmorgen uitgeslapen omdat we vandaag niet zo ver hoefden te lopen en het een eenvoudige etappe zou zijn zonder veel hoogteverschillen. We gingen om 9 uur na een goed ontbijt van start. Het motregende een beetje maar al snel werd het droog. s’Ochtends alleen met Jula gelopen maar halverwege kwamen we plotseling Ebin tegen. Met z’n drieën de weg vervolgd en om 12 uur koffie gedronken. Na de koffiebreak kwamen we meer oude bekenden tegen, Eva die Louisa vooruit was gesneld, David een Spanjaard uit Barcelona en later in de herberg, wast we om 14 uur binnenkwamen ook Louisa en de andere Duitse meisjes. Carlo en Anke kwamen binnen en zelfs Gregor, pfffffffff. Hij was weer overduidelijk aanwezig en steeds meer mensen beginnen zich aan hem te irriteren.
Omdat we honger hadden gingen Jula, Iben en ik even een paar boodschappen doen en kijken of we een café konden vinden.
We kwamen terecht in een pulperia, een eetcafé waar ze inktvisgerechten, heel populair in Galicia serveerden. Ik heb Pulpo al Freia genomen, inktvisschijven met aardappels, zeer pittig gekruid en Iben nam een warme salade met inktvis en garnalen. Samen met wat biertjes hadden we ditmaal een vroeg diner.
Misschien vanavond nog een broodje met wat salami en avocado.
Ook heb ik het hotel waar ik morgen ga overnachten al geboekt, morgen verlaat ik alle mede-pelgrims om mijn omweg te maken richting Ferrol waar ik hopelijk over twee á drie dagen de Camino Inglés ga beginnen, het derde en laatste deel van mijn tocht.

  • 25 September 2019 - 20:30

    Robin :

    Go go go Kluuf!

  • 25 September 2019 - 20:55

    Willem En V:

    Dat wordt dan een eenzame tocht zonder je mede pelgrims. erg leuk om je verhalen te lezen Erik, en ik smul mee van al die visgerechten!! mooie tocht morgen.

  • 25 September 2019 - 22:07

    Christa:

    Je houdt ons wel prima op de hoogte.
    Vind get toch erg knap dat je ondanks dat de rest anders gaat en je
    leuke contacten hebt opgedaan je vasthoudt aan je voorgenomen route.
    Ga lekker zo door❤

  • 26 September 2019 - 09:01

    Lies:

    He Erik, jij hebt aantrekkingskracht :) die Gregor achtervolgd je :) :) . Heel veel succes op je laatste deel van je tocht. Ik lees je maandag weer, fijn weekend.

  • 26 September 2019 - 11:12

    Peter Strunk:

    Ik geniet van je verhalen en je foto’s succes met de rest van je tocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: