Dag 2: Bélem en Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 2: Bélem en Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 2: Bélem en Lissabon

Blijf op de hoogte en volg Erik

19 September 2021 | Portugal, Lissabon

Boa noite, terwijl ik op m’n diner zit te wachten heb ik mooi een momentje om de afgelopen dag te beschrijven. De ochtend begon voor mij om 8 uur met een zeer goed ontbijt in het hostel. Croissantjes en broodjes met ham en kaas, heerlijke sterke koffie en een vruchtensapje.
Na deze goede start de metro en de tram gepakt, terug naar Bélem waar ik gisteren was geëindigd. Hier het indrukwekkende Mosteiro dos Jerónimos bezocht. Toen het Padrão dos Descrobrimentos bezocht, een monument voor Hendrik de Zeevaarder. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de weide omgeving.
Als kleine lunch 2 Pasteis de Bélem gekocht, overheerlijke warme roomgebakjes met poedersuiker en kaneel. Die vindt je alleen hier.
Toen was het tijd om Bélem gedag te zeggen en terug te gaan naar Lisboa.
Met behulp van een aantal trammetjes en Elevador de Santa Justa de buurt Baixa bezocht. Daarna een kleine pauze met een biertje ingelast om de voetjes wat rust te geven. Omdat ik nog energie voor tien had naar het Museu Nacional do Azulejo gelopen, zo’n vijf km. In dit mooie museum wordt de Portugese cultuur van de keramische tegels tentoongesteld. Zoveel tegeltableaus, m’n schoonzoon Ritchie zou er gek van worden.(als ie ze moest leggen).
De dag besloten met een bezoek aan Parque das Nações, een zeer modern park dat gebouwd is voor de Expo ‘98. Het is een voorbeeld voor de Portugese moderne architectuur. Als traktatie nog een ritje gemaakt met de gondelbaan van twee kilometer langs het park en boven de zee.
Na een tussenstop in het hostel om even tot rust te komen, nu weer in de gezellige wijk Alfama een hapje eten onder het genot van live fado-muziek. Op het menu staat soep van kabeljauw, naast sardines de vis van Portugal en gegrillde dorade. Ik denk dat ik nog een heerlijk kopje koffie neem als besluit. Later volgen de foto’s want uploaden zonder WiFi duurt lang en vreet m’n bundel op. Morgen richting Sintra, de zomerresidentie van de Portugese koningen, één en al pracht en praal.
Gelopen: 21,5 km

• 20 September 2021 - 09:03

Ronald :

Nou Erik, dat klinkt weer als vanouds! Goed om te lezen dat je weer helemaal in je element bent!

• 20 September 2021 - 12:38

Stan Verstraten:

Hoi Erik, je gaat lekker. Maggy en ik hebben ook gewandeld in het Zuiderzee museum en genoten van de telegelwand aldaar. Later naar het sprookjesland. Een beetje gelijk aan jouw tegeltjes en je uitstapje naar het sprookjesachtige Sintra. Het grote verschil tussen jouw tocht en de onze is niet het land, maar jij schrijft bij aan je totaal …21,5 km en wij maar 1832 stappen ;) .
    Veel plezier en geniet van Sintra . stan120

• 20 September 2021 - 14:28

Sophia Vlaar:

Hoi buurman ben je bezig met een reisverslag of met een kookboek, ben even in de war , maar vind alle twee even leuk dus op naar het volgende deel.