Dag 5: Alceverca - Azambuja - Reisverslag uit Azambuja, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 5: Alceverca - Azambuja - Reisverslag uit Azambuja, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 5: Alceverca - Azambuja

Blijf op de hoogte en volg Erik

22 September 2021 | Portugal, Azambuja

Dit wordt een redelijk kort verslag. Ik moet het in een restaurant doen omdat in de herberg geen WiFi is. Vanmorgen vroeg vertrokken, om 6:40 via drukke verkeerswegen en langs lange stukken pad naast de treinbaan naar Azambuja gelopen. Onderweg één keer een kleine pauze gehouden bij een stationsrestauratie. Dat was ook het enige dat open was. Voor de rest een verschrikkelijke etappe met als dieptepunt meerdere bassins van afvoerwater uit fabrieken die stonken als een chemisch toilet. Om 13.30 al bij de herberg aangekomen, dicht! Gebeld en de mevrouw wilde om 14.30 voor mij de herberg wel open doen. Later kwamen er nog een Duitse pelgrim, Jasper, en een Vlaming, Philippe, bij. De eerste pelgrims die ik vandaag echter tegenkwam waren 2 Amsterdammers. De wereld is klein. Na een hele middag door te hebben gebracht op het terras met bier en e-reader. Nu een hapje eten in een hamburgertent, samen met Philippe. Er zit geen restaurant in dit plaatsje die s avonds serveert, de meeste Portugezen eten hier s middags warm. Vandaag wel ver gelopen, ruim 40 km! Ook voor morgen weer een supermarkt ontbijtje gekocht want morgen moet ik ook weer zo’n klere eind. Mijn advies aan pelgrims die deze tocht willen lopen: sla de eerste 3 etappes maar over en neem lekker de trein! Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen! Tot morgen maar weer.

• 22 September 2021 - 23:46

Tiny:

Heel veel succes vandaag op naar de volgende stop.
    Erg leuk om je verslagen te lezen.
    Veel plezier geniet ervan.

• 23 September 2021 - 08:14

Dieb:

Kluufie geen maaltijdsalades voorhanden ??
    40 km ben je wel helemaal goed? :-).

Respect ouwe pik , loopse!
    Tijd om weer eens te bieren als je terugbent !

• 23 September 2021 - 10:02

Lies Schilp:

Jeetje Erik, het is geloof ik wel afzien deze keer, met recht een pelgrimstocht. Knap hoor, hoop dat de rest van de tocht iets comfortabeler mag zijn voor jullie. Heel veel succes.