Dag 6: Azambuja - Santarém - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 6: Azambuja - Santarém - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 6: Azambuja - Santarém

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 September 2021 | Portugal, Santarém

Vannacht hier een een enorme onweersbui meegemaakt met zware regenval. Gelukkig lagen we beschut binnen. Jasper, Philippe en ik waren de enige drie in de herberg en besloten gezamenlijk op te staan om 7 uur. Uiteindelijk zij. We om 8:30 vertrokken. Eerst apart gelopen maar na verloop van tijd toch weer bij elkaar terecht gekomen voor de eerste pauze om 11 uur en de tweede pauze om 12.45. Het laatste gedeelte van deze route was een stuk van 16 km aan één stuk zonder barretjes of waterpunten.
Toen we vertrokken was het zwaar bewolkt en volgens de app zou het de hele dag gaan regenen in Santarém, maar het leek wel of de zon me elke keer een stapje voor wilde blijven, uiteindelijk heb ik de hele dag in de hitte gelopen.
Omdat ik al om 15.00 uur bij het hostel kwam welke pas om 17.09 uur openging, eerst maar even het centrum ingegaan, de kathedraal en het bijbehorende museum bekeken. Daarna nog een uurtje op het terras gezeten. Tien het bijna vijf uur was kreeg ik een appje van Philippe dat hij er ook was en even later kwamen we op onze gezamenlijke kamer ook Jasper tegen. Liggen we toch weer met z’n drieën bin elkaar.
Vanavond echt heerlijk gegeten en over va alles gepraat in een “Braziliaans” restaurant tegenover het hostel. Brood en olijven vooraf. Mixed grill en salade met patat en rijst(die wordt hier met knoflook olie overgoten) en een pistache-chocolade cheesecake toe. Dit alles met Vinho Tinto en aqua. Tot besluit nog koffie en een biertje toe. U vraagt zich natuurlijk af: quanta costa? Nou nog geen 16 euro per persoon voor deze vijfsterren maaltijd. Nu lekker uitrusten, morgen weer 30 km te gaan. Vandaag 35 km afgelegd.
Overigens barst nu wederom het onweer los.

• 24 September 2021 - 07:14

Veronica Reyns:

hoi Erik wat leuk om 'savonds voor het slapen gaan je verhaal van de dag te lezen. wat zie jij veel moois daar! Loop lekker verder en kom mooie mensen tegen! Wij gaan volgende week nog even een paar bergen bedwingen met de fiets! Maar eerst nog zondag gezellig thee drinken bij Chris!

• 24 September 2021 - 08:50

Lies Schilp:

Hihihi de weergoden zijn jou wel gunstig gezind hoor :) want de hele dag in de regen lopen is ook geen pretje, weet ik uit eigen ervaring.
    Geniet maar lekker van de tocht en de prachtige omgeving, succes.

• 24 September 2021 - 16:54

Joke Boomgaard:

Hoi Erik,

Mooi en lekker allemaal, je moet er wel stukje voor lopen. Geniet ervan voor je het weet is het weer voorbij. Ik moet nog drie dagen wandelen. Veel plezier nog en ik geniet van je stukjes.