Dag 8: Golegã - Tomar - Reisverslag uit Golegã, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 8: Golegã - Tomar - Reisverslag uit Golegã, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 8: Golegã - Tomar

Blijf op de hoogte en volg Erik

25 September 2021 | Portugal, Golegã

Het vertrek uit Golegā was om 8.15. Het eerste stuk was vrij eentonig, over asfaltweggetjes. Na Atalaia werd het leuk, een steil rotspad met veel klimmen en dalen in een prachtig bos. Af en toe denk je even aan het feit dat als er iets gebeurd je er uren kan liggen voordat er überhaupt iemand langs komt, zo druk is het momenteel niet. Maar angst is een slechte raadgever en ik geniet van elk klimmetje.
Het is ‘s morgens bewolkt, dus prima wandelweer en na de tweede stop in Asseiceira begint het zelfs even te plenzen. Het duurt maar een kwartiertje en daarna breekt de zon weer door. Het laatste deel naar Tomar is ook weer langs de weg dus ik ben blij als ik om 15.00 uur het hostel bereik. Na de wasjes gelijk naar het Convento do Christo gegaan, het grote kasteel uit 1160 van de Orde van de Tempeliers. Wat een joekel van een bouwwerk zeg, logisch dat de Moren dit niet konden veroveren.
In de avond met Peter uit Chester, Wales naar een restaurantje geweest en daar genoten van de zalmmoten. Vanavond niet al te laat naar bed want morgen staat me een druk programma te wachten: Fatima heeft me toch verleidt! Om 7:30 vertrekt de enige bus naar Fatima, vanuit daar ga ik ook nog proberen om na het Moorse klooster van Batalha te gaan, om daarna ‘s middags de wonderen van Fatima te aanschouwen. Mij benieuwd of ze me kan betoveren! Welterusten voor nu en morgenavond meld ik me weer.

  • 25 September 2021 - 23:47

    Dieb:

    Pitzepik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: