Dag 11: Alvaiázere - Alvorge - Reisverslag uit Alvorge, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 11: Alvaiázere - Alvorge - Reisverslag uit Alvorge, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 11: Alvaiázere - Alvorge

Blijf op de hoogte en volg Erik

28 September 2021 | Portugal, Alvorge

Vanmorgen ietsje later opgestaan dan de voorgaande dagen, ik hoef vandaag maar 23 km. Eerst ontbeten met twee Limburgers Jan en Huub. Zij doen vandaag maar 16 km. Gelijk toen ik Alvaiázere uitging, om 7.45 uur begon een enorme klim van zo’n 4 km van 300 naar 500 meter hoog. Gelukkig zat de zon nog achter de wolken. Daarna liep het de hele route geleidelijk af naar beneden, vlak voor de finishplaats nog een klein klimmetje maar het viel vandaag alles mee. De meeste tijd liep ik door de prachtige natuur. Om 13.45 uur was ik bij de herberg, een kleine maar zeer moderne herberg met ook het enige restaurant in dit gehucht van 100 huizen, een kerk, een mini-markt en een boeren gereedschap winkel. Ze hebben alleen een dagmenu met keuze uit vlees of vis.
Omdat ik een beetje hongerig was heb ik, na mezelf en de kleertjes weer gereinigd te hebben, plaats genomen in het restaurant.
Eerst kreeg ik Sopa de feijão, (bonensoep), toen de Espatade de Chocos (spies met kleine inktvisjes) batata cosida (gekookte aardappel) en salada, als dessert Musse de morango (aardbeienmousse) en een espresso toe. Dit maal met een biertje en water. Kosten € 7,50. Je blijft je verbazen over hoe dit kan, of eigenlijk waarom bij ons dit 35 euro moet kosten.
De rest van de dag een beetje luieren en vanavond waarschijnlijk voor de tweede maal maar nu met het vlees als hoofdgerecht, naar het restaurant. Waarschijnlijk ga ik morgen lopen als een volgevreten pelgrim, zo’n monnik met zo’n dikke buik.
Toevoeging:
s Avonds stonden er naast de soep, waar ik maar een heel klein beetje van genomen heb, (bonen, jullie weten ‘t wel) de Entrecoto no Forno (spareribs) en Pudim de limão (citroenpudding) op het menu, opnieuw afgesloten met een café. De herbergier komt morgenochtend speciaal om 7 uur langs om voor mij en de twee dames uit Zuid Duitsland, Helena en Ute,(zij lopen de omgekeerde route naar Fatima) een ontbijt en koffie te maken.

  • 28 September 2021 - 18:15

    Chrissie :

    ben blij dat ik vannacht niet naast jou lig, na de bonensoep :) Maar inderdaad hoe kan dat een hele maaltijd inclusief drank voor €7 50. En jij verbrandt zoveel dat een avondmaaltijd er nog wel bij kan hoor. Respect hoe jij dit doet! Ook erg trots op jou! We zijn over de helft van onze korte scheiding, over 10 dagen kan ik je gelukkig weer knuffelen. Ga lekker zo door mop, blijf genieten, dikke kus.

  • 28 September 2021 - 18:56

    Veronica:

    Wat een geweldig verhaal Erik, wij zijn er van overtuigd dat je geniet, van de natuur, het lopen, de pelgrims die je tegenkomt en natuurlijk het eten!! Ongelooflijk zoveel en zo lekker voor zo weinig geld. mooie voortzetting van je tocht en we lezen met heel veel plezier je dagverslagen (ook vanuit Tirol!) groetjes WJ &V

  • 28 September 2021 - 21:02

    Willem Jan (ook Oud-Vrije Scholier):

    Op de eerste foto van de wandelpaden (grintweg) kan ik zien dat jij - terwijl je waarschijnlijk er van overtuigt bent dat niemand je ziet - EURITMIE in de natuur doet. Op dat bijna verlaten bospad maak je de "O" - en geen slechte ook! Helaas heeft iemand hiervan een foto gemaakt en die naast de foto van jouw soepbord geplaatst. Ik ben trots op deze oud-Vrije Scholier die ook in het buitenland trouw zijn oefeningen doet. Respect! Mijn moeder deed het niet beter. Morgen de T?

  • 28 September 2021 - 21:17

    Jan En Tiny:

    Wat een variatie aan eten elke dag. Heerlijk voor je dat je alles lekker vind ik zou niet alles lusten maar dat is ook niet nodig. Erg mooie routes loop je. Ik zou zeggen ga zo door ben nu alweer benieuwd naar wat er morgen weer te lezen is.

  • 28 September 2021 - 21:18

    Lies Schilp:

    Prachtige omgeving waar jij je in bevind, en het eten ziet er top uit, en dat voor dat geld , je houdt nog geld over, kun je met Christa uit eten als je weer terug bent, om in het sfeertje te blijven. Succes met de rest van je tocht.

  • 29 September 2021 - 11:05

    Jolanda:

    Het is echt genieten van al die verhalen die je verteld en beschrijft tot in de details. Het lekkere eten, de foto's van de bezienswaardigheden, de gesprekken met de andere pilgrims. Ga zo door.

  • 30 September 2021 - 09:50

    Sophia Vlaar :

    Erik ik lees elke dag met veel plezier je verslag, maar er moet mij iets van het hart.Ik moet het niet lezen rond etenstijd ,want ik krijg gelijk trek van je foto,s , en zoals je weet wil ik niet snacken, maar respect buurman zoals je weer bezig bent met wat je zo leuk vind. Groetjes van je buuf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: