Dag 12: Alvorge - Coimbra - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu Dag 12: Alvorge - Coimbra - Reisverslag uit Coimbra, Portugal van Erik Kluver - WaarBenJij.nu

Dag 12: Alvorge - Coimbra

Blijf op de hoogte en volg Erik

29 September 2021 | Portugal, Coimbra

Vanmorgen om stipt 6.30 opgestaan en om 7.00 op weg gegaan naar Cernache. Al snel werd de weg vervangen door rotspaadjes vol met uitstekende keien, tijd om de stokken van de rug af te halen. De (wandel)stokken zijn hier onmisbaar. Ze geven balans, zijn van belang bij het stijgen en dalen om de druk van benen en rug te halen en zijn uitstekende verdedigingswapens tegen loslopende honden, meestal van die kleine keffertjes, de grote zitten gelukkig aan de ketting.
Aanvankelijk was het een zeer relaxte wandeling, ongeveer 6 km voor m’n eindpunt hield ik een pauze. Ik had toen al 20 km gelopen. Een heerlijke tostada met tonijn en kaas met daarbij een colaatje. Tijdens de pauze ging ik even naar de app om te zien waar de herberg in Cernache, waar ik wilde overnachten precies zat.
Tot mijn grote schrik bleek de herberg inmiddels gesloten ivm Covid, net als de eerstvolgende in Coimbra. Goede raad was duur, gezocht via Booking en toch een hostel gevonden in Coimbra, gebeld en geboekt voor 2 nachten omdat ik toch al van plan was een halve dag in Coimbra door te brengen.
Maar… dit betekende wel dat er nog 12 km bij kwam, dus met de zes nog te gaan werd het plotseling 18 km, en dat, nog steeds over rotspaadjes. Om 16.00 kwam ik eindelijk in Coimbra aan en loop na honderd meter Peter uit Chester, Wales tegen het lijf. Afgesproken dat we vanavond om 19.30 op het plein in het centrum elkaar treffen om gezamenlijk een hapje te eten.
Toen door naar mijn geboekte hostel, deze bleek ong. 800 meter van t centrum te liggen, maar ik wist niet dat Coimbra net zo’n heuvelachtige stad was als Lissabon. Ik moest nog behoorlijk klimmen om m’n hostel te bereiken. Het is goedkoop, netjes en ik ben onder de pannen.
Vanavond met Peter gegeten in een klein restaurantje, weg van de hoofdstraat. Vooraf groentesoep, als hoofdgerecht Sardinas en als dessert mango mousse, natuurlijk met wijn en café. Dit keer 10 euro de man.
Morgen zal ik jullie alles vertellen over Coimbra, de universiteitsstad van Portugal ,maar nu gaat Erik slapen.

  • 30 September 2021 - 09:22

    Lies Schilp:

    Hihihihi altijd al gedacht, toch aan de wiet dus :) :) . Tjonge jonge best een zware tocht dit hoor, als het het gehaald heb, neem je dan 3 weken vakantie om uit te rusten?????? Maar de maaltijden kosten echt een schijntje :) dat is dan weer als een pleister op de wonden. Heel veel succes met de rest van je tocht, we blijven je steunen hoor.

  • 30 September 2021 - 10:13

    Stan Verstraten:

    Hoi Erik, heerlijke verhalen. Mooie menukaarten en veel hoogteverschillen en klimwerk. Goed voor je conditie. Hier- op je werk- kun je na de vakantie weer voor alles de lift nemen. Blijf genieten. Mazzeltov……Stan120

  • 30 September 2021 - 10:50

    Joke Boomgaard:

    Hoi Erik, Ik hoef je eigenlijk geen tips te geven maar ga zeker naar de bibliotheek van de universiteit kijken. Leuk om jou verhalen te lezen en ik leef met je mee. Ik zit nu op het vliegveld richting huis. Veel plezier en mooie etappes nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 28 Juni 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 52724

Voorgaande reizen:

16 September 2023 - 07 Oktober 2023

Camino Portugués - deel 2

18 September 2021 - 08 Oktober 2021

Camino Portugués - deel 1

14 September 2019 - 05 Oktober 2019

Camino del Norte - deel 2

15 September 2017 - 02 Oktober 2017

Camino del Norte - deel 1

30 April 2014 - 22 Mei 2014

Drie weken door de USA

12 September 2012 - 22 Oktober 2012

Pelgrimsreis naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: